donderdag 20 januari 2011

Marit van Bohemen in interview over Knoop in je zakdoek: "Dit programma is wel een van de leukste dingen die ik ooit in mijn carrière heb gedaan”

Marit van Bohemen in interview over Knoop in je zakdoek: "Dit programma is wel een van de leukste dingen die ik ooit in mijn carrière heb gedaan”
 
Vertel...
Marit van Bohemen: “De crew was fantastisch, de samenwerking met Dolores Leeuwin ging van een leien dakje en de kandidaten waren geweldig. Het is echt een droompubliek. Ze zijn enthousiast en gaan er helemaal voor. Ze vertellen gewoon de naakte waarheid"

"Ik had ook nooit verwacht dat ik dit bijzondere programma nog eens zou presenteren. Het is het enige programma in de wereld voor deze doelgroep, het heeft een lange geschiedenis en het is ooit gepresenteerd door een van mijn voorbeelden, Sylvia Millecam.”

Wie zijn nog meer voorbeelden voor jou qua presenteren?
Marit van Bohemen: “Directe voorbeelden heb ik niet, maar ik hou van presentatoren die ik een beetje mag leren kennen tijdens hun programma. Het kunstje an sich kunnen velen, maar het wordt pas interessant als je naar de persoonlijkheid van iemand mag kijken, als iemand kwetsbaar durft te zijn en zijn eigenheid meebrengt. Dat maakt iemand oninwisselbaar en dus heel aantrekkelijk."

"Chantal Janzen is een leuk, recent voorbeeld. Zij heeft het Televizier-gala fantastisch gedaan, want haar zelfspot en humor kwamen heel duidelijk naar voren. Dan staat er zo’n prachtig, sexy blond poppetje dat af en toe keiharde grappen maakt, daar hou ik van.”

Hoe was het om met verstandelijk beperkten te werken?
Marit van Bohemen: “In het begin vond ik het wel spannend, maar al snel had ik het gevoel dat ik helemaal op m’n plek zit bij Knoop in je zakdoek. Wat ik fijn vind, is dat ze niet oordelen en je heel makkelijk contact hebt: je hoeft niet door allerlei lagen heen te prikken. Het is meteen feest en daar ga ik helemaal in mee."

"Het ene moment sta je mee te hossen op Hollandse hits en het volgende moment staat er iemand in je armen te huilen. Dat heeft iets ontroerends. En wat ik ook geweldig vind is dat in het programma alles wat ik leuk vind naar voren komt. Improviseren, humor, spelletjes, emoties en de show natuurlijk. Zelf ben ik niet glamoureus, maar shows vind ik geweldig.”

Wat ben jij dan wel? Mensen kennen jou vaak als die vrolijke blondine.
Marit van Bohemen: “Dat ben ik ook wel, maar er zit natuurlijk nog een hele wereld achter. Gelukkig wel. Ik denk graag na over het leven en de dingen die op mijn pad komen. Maar ik ben ook redelijk cynisch, hou van luchtigheid en humor en ben vrij makkelijk in het laten gaan van mijn emoties."

"Ik heb heel veel verschillende dingen gedaan voor televisie: van acteren in telefilms tot panelllid zijn van Zo vader, zo zoon. Alles had weer zijn eigen publiek, dus mensen kunnen mij van verschillende dingen kennen. Bij het Knoop-spel kan ik een combinatie van alles inzetten.”

Blijft het voorlopig bij Knoop of heb je nog meer plannen?
Marit van Bohemen: “Knoop in je zakdoek blijf ik voorlopig doen en dat vind ik erg leuk. Verder mis ik het acteren, dus daar wil ik me weer op toeleggen. Ik wil nog niet het theater in, want daarvoor moet je zes of acht weken fulltime repeteren. Ik vind Jacky nog te klein om zoveel weg te zijn. In de toekomst wil ik wel weer het podium op, ’s avonds wanneer mijn partner thuis is. Dan kan ik alles goed combineren, zonder dat ik Jacky tekort doe.”

B i o g r a f i e
Naam: Marit van Bohemen
Geboren: 16 september 1971 in Wormerveer
Woont: in Utrecht met vriend Steven Pengel en dochtertje Jacky.
Opleiding: Toneelschool in Utrecht, momenteel opleiding scenarioschrijven aan de Scriptschool in Amsterdam.

Carrière: Marit van Bohemen acteerde bij verschillende theatergezelschappen. Presenteerde (kinder)programma’s op tv, speelde in series als Het zonnetje in huis, Spangen en Onderweg naar morgen en was te zien in commercials. Ook is ze te zien in Knoop in je zakdoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten