donderdag 9 februari 2012

Het Wie is de Mol? dagboek van afvaller Marit van Bohemen


Het Wie is de Mol? dagboek van afvaller Marit van Bohemen.

Wie is de Mol? aflevering 5- Marit van Bohemen vliegt er helaas uit

Vorige week hoefde niemand te vertrekken uit Wie is de Mol?, maar werd wel de pot geleegd. Deze week was Marit van Bohemen helaas de afvaller.

"Een rood scherm, nu, op dit punt? Ik schrok er echt van, ook al zag je dat misschien niet direct aan mij", schrijft afvaller Marit van Bohemen in haar Wie is de Mol?-dagboek. Ze mocht wel nog samen met de rest van de complotdenkers vertrekken uit het ijzige IJsland om nog heel even in van de zon te genieten. Maar donderdagavond strandde Marit, aan het einde van aflevering 5, alsnog.

Als een havik
"In het warme Spanje, had ik de draad weer opgepakt. Als een havik hield ik de mol in de gaten. Ik werd per dag zekerder van mijn zaak. Jammer dat ik niet begrepen had dat in het Westerndorp het doden van je tegenstander automatisch inhield dat het spel afgelopen was", schrijft Marit van Bohemen.

Opluchting
"Het was heel bizar om het spel te verlaten. Een beetje triest ook wel. Alsof je opeens aan de gerafelde achterkant van een waanzinnig decor beland bent."

"Toch was er ook opluchting. Ik wil namelijk heel erg graag naar mijn gezin. Wat heb ik hen gemist! En ik zie uit naar de finale. Eindelijk open met elkaar kunnen praten en lachen om wie wat deed en waarom, zonder dubbele agenda of argusogen."

Dagboek
Hoe goed Marit van Bohemen ook haar best deed, het mocht helaas niet baten. Deze week was zij de afvaller van aflevering 5 van Wie is de Mol? 2012.

Wat Marit van Bohemen hier zelf over te vertellen heeft vertrouwd ze toe aan haar Wie is de Mol? dagboek.

Dagboek Marit van Bohemen (Afvaller)


Marit van Bohemen: Een rood scherm, nu, op dit punt? Ik schrok er echt van, ook al zie je dat misschien niet direct aan mij. Nadat ik in IJsland een paar uur opgesloten zat in een kamer en daar het vonnis moest afwachten of wij (William en ik) wel of niet de zon mochten gaan zien, was de moed mij enigszins in de schoenen gezakt.

Maar nu, in het warme Spanje, had ik de draad weer opgepakt. Als een havik hield ik de mol in de gaten. Ik werd per dag zekerder van mijn zaak. Jammer dat ik niet begrepen had dat in het Westerndorp het doden van je tegenstander automatisch inhield dat het spel afgelopen was. Helaas.

Marit van Bohemen: Zonder jokers de test in. Zonde, want die tests zijn niet mijn sterkste punt. De hele dag met je molboekje in de aanslag om op te schrijven wie waar stond, wie wat at of welke kleding droeg op ieder willekeurig moment van de dag (alles kon immers een vraag worden), ik werd er doodzenuwachtig van.

Toch had ik een goed gevoel over die laatste test. Ik deed er niet al te lang over,
(ook dat is van belang) en had wel een paar foutjes gemaakt kwam ik bij de nabespreking met de anderen achter, maar niet buitensporig.

Marit van Bohemen: En toch... toch waren het er kennelijk teveel, want daar was in één klap dat rode scherm. Heel even heb ik nog getwijfeld of ik dan toch op de verkeerde mol gewed had. Ik heb dat ook nog tegen Art gezegd. Maar vrij vlot na mijn aftocht wist ik dat ik juist moest zitten en tot op de dag van vandaag ben ik daar nog steeds van overtuigd.

Het was heel bizar om het spel te verlaten. Een beetje triest ook wel. Alsof je opeens aan de gerafelde achterkant van een waanzinnig decor beland bent. Gek genoeg had ik mij nooit gerealiseerd dat het afscheid dat je op TV ziet ook werkelijk het laatste moment is waarop je je groepsgenoten ziet. Ik was dol op allemaal; die grappige Tim, eigenwijze William, emotionele Frits, slimme Liesbeth, gekke Anne-Marie en lieve Hade. Het was heel koud om zo van ze weg te moeten lopen.

Marit van Bohemen: Toch was er ook opluchting. Ik wil namelijk heel erg graag naar mijn gezin. Wat heb ik hen gemist! En ik zie uit naar de finale. Eindelijk open met elkaar kunnen praten en lachen om wie wat deed en waarom, zonder dubbele agenda of argusogen. Het lijkt mij heerlijk!

Kijkcijfers
Met aflevering 5 deed Wie is de Mol? donderdagavond weer goede zaken. Ruim 1,6 miljoen kijkers zaten aan de buis gekluisterd toen Marit van Bohemen helaas afscheid moest nemen van dit fantastische programma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten